Sezon świątecznych zakupów uznajemy za otwarty

Coraz większymi krokami zbliżamy się do jednego z największych zakupowych wydarzeń roku, jakim są rzecz jasna przedświąteczne zakupy. W galeriach handlowych i centrach już od kilkunastu dni czekają na nas promocyjne banery, oferujące najróżniejsze propozycję na bożonarodzeniowe oraz mikołajkowe prezenty.

Według badań przeprowadzonych przez Deloitte, w 2019 roku Polacy planują wydać na prezenty 36% świątecznego budżetu, co daje 547 zł, na posiłki przeznaczymy 34%, czyli 524 zł. Na spotkania ze znajomymi oraz podróże wydamy odpowiednio 126 zł oraz 324 zł. Łącznie polskie rodziny podczas tegorocznych świąt wydarzą 1521 zł, czyli o 5% więcej niż w roku poprzednim.

Z badań wynika, że najczęściej nie wykazujemy się zbytnio zakupową przezornością, przez co największy procent Polaków wybierze się na wycieczkę po centrach handlowych pomiędzy 1 i 15 grudnia. Jedynie jedna czwarta ankietowanych postanowiła w listopadzie urządzić sobie świąteczne zakupy, a jedna piąta uda się na zakupy tuż przed Wigilią.

Ciekawie z kolei przedstawia się to, w jaki sposób decydujemy się na zakup danego produktu. Z badań Deloitte wynika, że aż 40% osób ulega tzw. marketingowy szeptanemu, z kolei 36% nie utrudnia sobie życia i pyta znajomych co chcieliby dostać na prezent.

Niezmiennie na przestrzeni lat najczęściej wręczanymi prezentami są kosmetyki, perfumy, książki oraz czekoladki. Nastolatki mogą spodziewać się pod choinką książek, czekoladek oraz gier komputerowych, natomiast dzieci najprawdopodobniej otrzymają zabawki konstrukcyjne, artystyczne, kreatywne, a także lalki oraz nieśmiertelne na przestrzeni lat zabawki pluszowe.

Podczas świątecznych zakupów niezależnie czy to sklep czy galeria handlowa częściej decydujemy się na użycie kart płatniczych. 66% ankietowanych zamierza za prezenty zapłacić kartą. 53% osób skorzysta z płatności gotówką. Podobne pytanie zadano osobom planującym zakupy w sklepach internetowych i najczęściej udzielaną odpowiedzią była opcja uwzględniająca płatność kartą.

Nie mniej jednak, 69% ankietowanych Polaków ogólny poziom sytuacji gospodarczej w kraju uznaje za neutralny lub zadowalający. Pomimo coraz to większej skłonności do zakupów internetowych, możemy śmiało założyć, że galerie handlowe i centra podczas przedświątecznych dni nie będą mogły narzekać na brak klientów.

Author: infokobieta24.pl